اخبار

برگزاری مراسم روز جهانی غذا

برگزاری مراسم روز جهانی غذا

 

مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا به همت شورای فرهنگی دانشکده و انجمن علمی فودیسم با حمایت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه روز یکشنبه 24 مهر با حضور پررنگ اساتید، روسا و مسئولین دانشکده های علوم تغذیه و بهداشت و دانشجویان پرتلاش دانشکده علوم تغذیه و دیگر دانشکده ها، در محوطه دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی برگزار گردید. 

آقای دکتر صادقی رئیس دانشکده، با بیان اینکه دانشجویان این دانشکده که تنها دانشکده علوم تغذیه در غرب کشور می باشد، رسالت بزرگ بر دانشجویان این است که صنعت غذا و تغذیه استان را متحول سازند و با پژوهش و تحقیق در این حوزه، تغییرات ماندگار ایجاد نمایید. 

وی اظهار داشت تولید محصولات با کیفیت در ارتقاء سلامت جامعه نقش بسیار مهمی دارد و اگر شما بتوانید برای جامعه غذای سالم تولید کنید، حدود 80% از بروز بیماری ها در بین افراد آن جامعه پیشگیری کرده اید. 

همچنین آقای رشیدی مدیر فرهنگی دانشجویی دانشکده گفت: 16 اکتبر مصادف با 24 مهر هر سال به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده و شعار امسال روز جهانی " غذای ایمن تر، تندرستی بهتر " می باشد. 

- دسترسی به غذای ایمن برای سلامت و رفاه مردم، حیوانات و محیط زیست ضروری است، تنها زمانی که غذا بی خطر باشد می توانیم از ارزش غذایی آن و فواید روانی و اجتماعی مشترک یک وعده غذایی بی خطر و سالم بهره مند شویم. 

در این مراسم مسابقات غذای فراسودمند و تست حس چشایی و مشاوره تغذیه از دیگر برنامه های ارائه شده توسط دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشکده بود. 

22   
 روز جهانی غذا 2
 روز جهانی غذا 3

۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید