ثبت اقدام از روی برگه های محاسباتی در دفتر صدور برگه و انتقال آنها به دفاتر روزنامه معین، اعتبارات و تعهدات و دفتر کل
تهیه و تنظیم لیست حقوقی و اعلامیه بانکی، چک، برگه های محاسباتی و کنترل حسابهای مربوط به منظور رفع اختلاف
رسیدگی به پیش پرداخت ها و علی الحسابها و اسناد و مدارک مربوط از نظیر رعایت و اجرایی قوانین و مقررات مالی
انجام امور مربوط به تشخیص و تعیین سر فصل حساب تهیه تراز عملیات، تهیه و تنظیم حساب ماهانه در موعد مقرر و امضاء آنها
راهنمایی و کنترل کار حسابداران و تقسیم کار بین آنها و بررسی صورتحسابهای تنظیم شده
تهیه و تنظیم پیش نویس دستورات و فرمهای محاسباتی گزارش های لازم بودجه تفصیلی
رسیدگی و اظهار نظر و اقدام در مورد مسائل و پرونده های مشکل مالی و حسابداری
نظارت و مراقبت در حسن اجرای بودجه برنامه ای، جریان امور واحدها و یا واحدهای تحت سرپرستی، اتخاذ تدابیر و ارائه راهنمائی های لازم به منظور بالابردن سطح معلومات کارکنان واحد یا واحدهای تابعه در جهت بهبود امور جاری
همکاری در تهیه نامه ها، بخشنامه ها، دستورالعمل ها، طرح تصویب نامه ها
مطالعه قوانین بودجه و سایر قوانین و مقررات مالی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرای آنها