اعضای کمیته

  • دکتر داود سلیمانی (دبیر کمیته)

  • دکتر رضا محمدی

  •  دکتر معین بشیری

  • دکتر مریم عزیزی

  • دکتر امیر صابر

اهداف کمیته

هدف این کمیته ارتقای روش های آموزش اثربخش و پلایش نتایج آموزش در عمل و به معنای دیگر در محیط تئوری و بالینی آموزشی می باشد.

اولویت های کمیته پژوهش در آموزش واحد توسعه آموزش دانشکده

* نقش کارآفرینی علوم سلامت درفعال کردن دانشجویان در تحصیل کارآمد 

* بازنگری کوریکولوم آموزشی در جهت توانمندسازی دانشجویان در تولید محصولات سلامت محور و تاسیس شرکت دانش بنیان 

* استفاده از ظرفیت صنعتی و بالینی در ارائه واحدهای درسی 

* آموزش دانشجو محور  ( student-centered ) 

* دستیابی به توان رقابتی داخلی و خارجی در حیطه آموزشی و فناوری 

* توانمندسازی اساتید و دانشجویان به منظور حرکت به سمت دانشگاه نسل 3 

اولویت های کمیته پژوهش در آموزش مرکزمطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال 1401

1- بکارگیری روش های متنوع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان ( بالینی، تئوری و عملی ) در آموزش حضوری و مجازی 

2- عوامل مرتبط به کیفیت و کمیت برنامه های آموزشی حضوری و مجازی ( زیرساخت ها، مدیریت، نیروی انسانی و انجمن های علمی ) 

3- تناسب برنامه های درسی و نظام آموزشی با اهداف آموزشی و نیازهای شغلی فراگیران ( شکاف بین آموزش های تئوری و عملی ) 

4- نقش اخلاق حرفه ای، سلامت معنوی، تعهد پزشکی، ارزش های اخلاقی، مسئولیت پذیری اجتماعی و راندهای اخلاق در کیفیت آموزش 

5- کارایی روش های مختلف آموزشی و سبک های یادگیری در مقاطع مختلف تحصیلی و پخش های سرپایی و بالینی 

6- عوامل مرتبط با توانمندسازی و ارتقای عملکرد اساتید در آموزش ( آموزش مجازی، مهارت بالینی و نیازهای آموزشی ) 

7- بسترسازی پیشرفت تحصیلی ( اساتید مشاور، مشاوره دانشجویی، بازنگری برنامه ها، متناسب سازی دروس ) 

8- چالش های مدیریت و رهبری در واحدهای آموزشی (استانداردسازی در پذیرش هیات علمی، ارتقای جایگاه و مرتبه اعضای هیات علمی و مشارکت در تصمیم سازی های کلان دانشگاه ) 

9- عوامل مرتبط با رضایت اساتید و دانشجویان ( مهاجرت نخبگان، امید به آینده، سلامت، نشاط و شادی، رضایت شغلی اساتید و آینده شغلی دانش آموختگان )

10- عوامل انگیزشی در علاقمندی دانشجویان به دروس مختلف (سلامت روان دانشجویان، نحوه انتخاب پایان نامه، میزان مشارکت و رضایتمندی دانشجویان ) 

11- عملکرد و اثربخشی دفاتر توسعه و مرکز مطالعات و توسعه در ارتقای خلاقیت، تفکر انتقادی، نوآوری، پژوهش ها و فرآیندهای آموزشی اساتید و دانشجویان ( میزان شناخت اساتید و دانشجویان از مرکز توسعه و کمیته های مختلف آن ) 
12- ایجاد بستر مناسب برای حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم ( اقتصاد آموزش، طرح تحول در آموزش و نهادینه کردن همکاری بین بخشی ) 

13- نقش پاندمی ها ( کرونا ) و سایر عوامل بازدارنده بر سیستم یاددهی - یادگیری ( موانع و چالش ها، بستر آموزش های عملی در آموزش مجازی ) 

14- چالش های مرتبط با دانشجویان پردیس خودگردان و دانشجویان خارجی 

15- نقش فناوری اطلاعات در به روز کردن آموزش پزشکی ( آموزش مجازی و توسعه ابزارسازی در آموزش ) 

16- آموزش های بین رشته ای و بکارگیری روش کار گروهی در آموزش ( تجربه های دانشجویان و اساتید در آموزش مجازی ) 

فعالیت های مورد انتظار

  • برگزاری جلسات منظم به منظور بررسی طرح های پژوهش در کمیته پژوهش در آموزش
  • بررسی تهیه و اعلام فهرست نیازهای پژوهشی و اولویت بندی طرح های پژوهش در حوزه آموزش
  • هدایت و تشویق اعضای هیا ت علمی جهت انجام طرح های پژوهشی در زمینه آموزش علوم پزشکی
  • هدایت تحقیقات دانشجویی در زمینه آموزشی علوم پزشکی
  • تدارک برنامه های ژورنال کلاب در زمینه مسائل آموزشی
  • اطلاع رسانی در زمینه سایت ها و ارتباطات آموزشی
  • ارتباط مستمر با مرکز توسعه دانشگاه جمع آوری و ارسال طرح های تحقیقاتی در زمینه آموزش جهت تصویب و کارشناسی
  • مشاوره مشارکت و همکاری در طرحی و اجرای طرح های پژوهش در آموزش
  • مشاوره و مشارکت در اجرای پژوهش ها و پروژه های مربوط به همایش سالیانه آموزش پزشکی
  • ارائه گزارش عملکرد و ارزیابی اقدامات انجام شده