اخبار

کسب نشان ملی ایمنی و سلامت محصولات غذایی برای اولین بار در استان کرمانشاه

کسب نشان ملی ایمنی و سلامت محصولات غذایی برای اولین بار در استان کرمانشاه

دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی دانشگاه :  

* یک محصول غذایی از استان کرمانشاه از بین 14 محصول کاندیدا موفق به دریافت نشان ایمنی و سلامت از سازمان غذا و دارو شد. 

* محصول کنسرو عدسی غنی شده با ویتامین D و فیبر با نام تجاری << آوکادو >> شرکت تولیدی کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس به استناد رای کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت بیست و چهار مهر ، موفق به اخذ نشان ملی ایمنی و سلامت غذایی شد. 

این نشان هر سال به مناسبت روز جهانی غذا به واحدهای تولیدی مواد غذایی در سطح کشور که موفق به تولید فرآورده های غذایی که علاوه بر سالم و ایمن بودن دارای یک یا چند خاصیت تغذیه ای مناسب و سلامت بخش مثل غنی شدن با املاح و ویتامین ها ، کم بودن میزان چربی و نمک و نداشتن افزودنی های صنعتی و شیمیایی و عاری از هرگونه مواد آلاینده باشند، نشان ایمنی و سلامت اهدا می شود. 

امیدواریم در سال های آتی بتوانیم با آموزش ها و ارتباط بیشتر حوزه صنعت و دانشگاه قدم های بهتری در راستای افزایش محصولات فراسودمند مشمول نشان ایمنی و سلامت در سطح استان کرمانشاه برداریم. 

این محصول حاصل یک طرح ارتباط با صنعت موفق بود که توسط دکتراحسان صادقی استاد تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام گرفت. 

گفتنی است این جایزه توسط معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به معاون غذا و داروی دانشگاه و مدیر شرکت بهساز غذای زاگرس اهداء شد. 

۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید