اخبار

دکتر سیدمصطفی نچواک: در دوران ابتلا به کرونا به هیچ‌عنوان فست‌فود، سرخ کردنی‌ها، چربی و نمک زیاد نباید مصرف شود

دکتر سیدمصطفی نچواک: در دوران ابتلا به کرونا به هیچ‌عنوان فست‌فود، سرخ کردنی‌ها، چربی و نمک زیاد نباید مصرف شود
 

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه گفت: در دوران ابتلا به کرونا به هیچ‌عنوان فست‌فود، سرخ کردنی‌ها، چربی و نمک زیاد نباید مصرف شود چرا که این مواد دارای چربی ترانس بالا و اشباع است.

سیدمصطفی نچواک امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در کرمانشاه، اظهار داشت: برای مقابله با ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است و بیماران کرونایی که در خانه قرنطینه می‌شوند باید مواد غذایی مناسب را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در زمان ابتلا به کرونا مایعات، الکترولیت‌ها، سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را باید با خوردن میوه و سبزیجات تامین کرد.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در زمان ابتلا به کرونا، مصرف آبمیوه رقیق شده و چای کم‌رنگ می‌تواند موارد مناسبی برای تامین آب بدن باشد.

وی افزود: در این مدت باید پروتئین و ویتامین بدن تامین شود. تخم مرغ و‌ گوشت مرغ بهترین مواد غذایی حاوی پروتئین است.

نچواک تصریح کرد: رژیم غذا‌یی در این مدت باید سبک باشد، به گونه‌ای که انرژی زیادی برای هضم مصرف نشود و سوپ مرغ با سبزیجات و هویج و جو بهترین گزینه است.

وی اضافه کرد: باید حجم غذا کم و تعداد دفعات بیشتر شود که می‌توان به جای سه وعده پرحجم ۶ وعده کم حجم مصرف شود.

وی ادامه داد: مصرف ویتامین C نیز در این مدت بسیار اهمیت دارد، مرکبات منبع خوب تامین این ویتامین است و با مصرف پرتقال، نارنگی و کیوی می‌توان ویتامین C بدن را تامین کرد.

وی افزود: فرد مبتلا به کرونا نیاز بدن به ویتامین D را باید با مصرف مکمل‌ها تامین کند که به همین منظور مکمل‌های ۵۰ هزار واحدی ویتامین D ماهی یکبار باید مصرف شود(علاوه بر مبتلایان به کرونا افراد سالم هم باید ویتامین D مصرف کنند).

نچواک اضافه کرد: هویج، کدو حلوایی و جگر به شرط تازه بودن منبع تامین ویتامین A هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک بسیاری می‌کند، همچنین لبنیات نیز با شرط کم چرب بودن، تازه بودن و پروبیوتیک بودن باید مصرف شود.

وی افزود: در دوران ابتلا به کرونا به هیچ‌عنوان فست فود، سرخ کردنی‌ها، چربی و نمک زیاد نباید مصرف شود چرا که این مواد دارای چربی ترانس بالا و اشباع است.

این کارشناس تصریح کرد: نوشابه، شکر و نوشیدنی‌های شیرین سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و مبتلایان به کرونا نباید این مواد را در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

وی افزود: توصیه‌‌هایی که در مورد تغذیه افراد مبتلا به کرونا ارائه می‌شود باید با مستندات علمی باشد و باید توجه داشت کسی که توصیه می‌کند از لحاظ علمی صلاحیت بیان این مطالب را دارد یا خیر.
۲۳ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید