ارزیابی درونی گروه های آموزشی ارزیابی درونی گروه های آموزشی-دانشجویان -فرم 1 ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشجویان فرم شماره 1 نام و نام خانوادگی : * پرسشنامه حاضر در راستای طرح ارزیابی درونی گروه و به منظور بررسی وضعیت موجود گروه و برنامه ریزی در جهت بهبود و ارتقاء کیفیت آن تهیه و تنظیم شده است. در همین راستا استفاده از نظرات دانشجویان در خصوص عوامل مؤثر در بهبود کیفیت گروه نیز حائز اهمیت می باشد. لذا خواهشمند است پرسشنامه مربوطه را تکمیل فرمائید. پیشاپیش از همکاری شما تشکر می نماید. مقطعی که در آن مشغول به تحصیل هستید ........ کارشناسی کارشناسی ارشد * گرایش تحصیلی رتبه شما در کنکور چند بوده است؟ رشته فعلی، انتخاب چندم شما در برگه انتخاب رشته بوده است؟ لطفاً نظرات خود را در رابطه با گویه های زیر بیان کنید تا چه اندازه از اهداف و رسالتهای گروه مطلع هستید؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه اهداف گروه با نیازهای فردی و انتظارات دانشجویان در این رشته تناسب دارد؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه اهداف گروه با نیازهای جامعه در این رشته تناسب دارد؟ ...... کم متوسط زیاد * رضایت شما از عملکرد مدیر گروه فعلی در چه سطحی است؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه از رفتار مدیر گروه فعلی رضایت دارید؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه حد از ماهیت رشته تحصیلی خود اطلاع دارید؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه حد از بازارکار رشته خود اطلاع دارید؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه حد به رشته تحصیلی خود علاقه مندید؟ ...... کم متوسط زیاد * رضایت خود را از روش تدریس اعضاء هیأت علمی با توجه به گویه های زیر را مشخص نمایند. مناسب بودن روش های تدریس اعضاء هیأت علمی با محتوای درسی ...... کم متوسط زیاد * روش های تدریس انگیزه یادگیری را در دانشجو تقویت می کند؟ ...... کم متوسط زیاد * روش های تدریس متناسب با اهداف درس انتخاب می شود؟ ...... کم متوسط زیاد * روش های تدریس متناسب با معلومات قبلی دانشجویان و سایر ویژگیهای آنان است. ...... کم متوسط زیاد * اعضاء هیأت علمی از روشهای متنوع استفاده می کنند. ...... کم متوسط زیاد * روش های تدریس به درک بهتر مطلب کمک می کند. ...... کم متوسط زیاد * درباره طرح درس اعضاء هیأت علمی با توجه به گویه های زیر پاسخ دهید. تا چه اندازه اعضاء هیأت علمی در ارائه مطالب به اهداف عملکرد (رفتاری)توجه دارند؟ ...... کم متوسط زیاد * اعضاء هیأت علمی در ارائه مطالب اطلاعات قبلی دانشجویان را مدنظر قرار می دهند؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه محتوی دروس با نوع درس تناسب دارد؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه فعالیتهای دانشجویان در ارائه درس در نظر گرفته می شود؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه اعضاء هیأت علمی در ارائه درس از مواد و ابزار آموزشی مناسب استفاده می کنند؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه قبل از تدریس نحوه ارزیابی از آموخته ها بوسیله اعضاء هیأت علمی مشخص شده است؟ ...... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه از استفاده فن آوری اطلاعات و ارتباطات توسط اعضاء هیأت علمی در تدریس رضایت دارید؟ ..... کم متوسط زیاد * با توجه به گویه های زیر نظر خود را درباره نحوه ارزشیابی بیان کنید. آیا ارزشیابی تشخیصی در ابتدای تشکیل کلاس انجام می شود؟ ........ کم متوسط زیاد * آیا آزمون میان ترم از پیشرفت تحصیلی دانشجویان در کلیه مراحل تدریس انجام می شود؟ ........ کم متوسط زیاد * آیا از ارزشیابی پایانی جهت آشنایی دانشجویان با میزان کسب دانش و معلومات، استفاده می¬شود؟ ........ کم متوسط زیاد * آیا به غیر از آزمون از تکلیف، گزارش در ارزشیابی علمی دانشجویان استفاده می شود؟ ........ کم متوسط زیاد * نظر خود را با توجه به فعالیتهای فوق برنامه با توجه به گویه های زیر بیان کنید. تا چه اندازه زمان لازم در برنامه درسی به منظور بازدید از فعالیتهای مرتبط پیش بینی شده است؟ .... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه از کارشناسان و صاحبنظران مرتبط جهت سخنرانی دعوت بعمل می آید؟ .... کم متوسط زیاد * تا چه اندازه سمینارها و کنفرانس های علمی توسط گروه برگزار می شود؟ .... کم متوسط زیاد * با توجه به موارد زیر نظر خود را در رابطه با استفاده بهینه از فضای آموزشی بیان کنید. آیا فضای آموزشی، مناسب با نیاز دوره ها و رشته های گروه تقسیم شده است؟ ..... کم متوسط زیاد * آیا از فضای آموزشی و اداری گروه استفاده بهینه می شود؟ ..... کم متوسط زیاد * بازخوانی بازخوانی