اخبار

گیاه سقز دارویی مفید برای بیماری کولیت

گیاه سقز دارویی مفید برای بیماری کولیت

 

یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد گیاه سقز به دلیل خواص ضد التهابی می‌تواند به عنوان یک داروی جایگزین مفید برای درمان بیماران مبتلا به کولیت باشد.

 بر پایه نتایج این طرح تحقیقاتی که به " ارزیابی اثرات درمانی فرآوردۀ نانو از اولئورزین گیاه سقز(Pistacia atlantica) در مدل حیوانی کولیت" توسط دکتر دکتر محمد حسین فرزایی و پروفسور غلامرضا بهرامی و با همکاری  دکتر شهلا میرزایی ، مرضیه حاجی علیانی و هانیه دلفانی در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد مشخص گردید از نانو ذرات حاصل از صمغ گیاه سقز می توان جهت تولید فرآورده دارویی طبیعی در درمان بیماری التهابی روده استفاده کرد.

555

این مطالعه نشان داد گیاه سقز به دلیل خواص ضد التهابی می‌تواند به عنوان یک داروی جایگزین مفید برای درمان بیماران مبتلا به کولیت باشد.
گفتنی است بیماری کولیت عمدتا با التهاب در بافت روده بزرگ همراه است که منجر به آسیب می‌شود. رژیم‌های مختلفی در درمان بیماری کولیت استفاده شده است، با این حال اثربخشی آنها همچنان رضایت بخش نیست بنابراین مطالعه فوق به هدف کشف استراتژی‌های درمانی جایگزین کولیت انجام گرفته است. 

شایان ذکر است با توجه به مزایای سیستم های دارورسانی نانو و اثربخشی بالای نانوذرات دارویی، این مطالعه با هدف تولید نانوذرات طبیعی حاصله از صمغ گیاه سقز و بررسی اثر آن در درمان کولیت در موش می پردازد.

۲۲ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید