اخبار

استاد بیماری های عفونی:خود درمانی در آنفلوانزا ممنوع

استاد بیماری های عفونی:خود درمانی در آنفلوانزا ممنوع
 
 
 مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه :بهترین روش پیشگیری از بروز آنفلوانزا توجه به تغذیه و استفاده ازلبنیات و سبزیجات در برنامه غذایی ، رعایت اصول بهداشت فردی مانند شستن مداوم دست‌ها با صابون و آب گرم و استفاده از تهویه هوا در محیط های بسته، اجتناب از خودتجویزی و استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک و کورتن و تزریق واکسن در زمان مناسب است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر علیرضا جانبخش گفت: هر سال این بیماری در آبان ماه شایع می‌شد اما امسال از اوایل مهر شاهد شیوع آن در ایران و اغلب کشورهای دنیا بودیم به طوری که اکنون در دوره اوج شیوع و همه‌گیری آن قرار داریم و حداقل تا ۲ هفته آینده همه گیری آن ادامه دارد.
 
وی افزود: پس از گذر از فاز اول این بیماری حدود دو ماه آینده وارد فاز دوم این بیماری خواهیم شد که باید تمام امکانات لازم در این خصوص فراهم شود. 
 
دکتر جانبخش با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا یک ویروس غیر قابل پیش بینی است و امسال شدت بیماری و طول دوره بیماری آن از سالهای گذشته بیشتر است گفت: به نظر می‌رسد این روزها ویروس بیماری آنفلوانزا به علت تغییرات ژنتیکی ، مقداری قوی‌تر و تهاجمی‌تر شده است.
 
وی مهمترین ویروسی که امسال عامل مرگ در کشور بوده را ویروس H1N1 عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از موارد مرگ این بیماری به این ویروس مربوط است و ویروس آنفلوانزا H3N2 نیز با میزان کمتر دومین ویروس شایع در بین افراد مبتلا در کشور است.
 
به گفته وی علایم این بیماری با سرماخوردگی شباهت های زیادی دارد و به طور دقیق نمی توان علایم  مجزایی برای آنفلوانزا ذکر کرد اما تب، درد عضلانی، اسکلتی و تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده شده است.
 
 
 
۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید